OGLINDA VIEŢII

 

 

Divinul este infinit!

 

 

 

 

Muzica poate îmbunătăți experiența de lectură.

 

  • Info: Tehnician Nutritionist Gr. 3+ Daniela Anitescu
  • Bibliografie: “Alimentatia omului sanatos si bolnav” Autori: Georgeta Vasilachi, Ana Vasilachi - Editura Arc - Chisinau. Difuzare “Allas Trading srl –Brasov
minerale

Participă la structura celulelor, intrând  în constituţia unor vitamine, enzime, hormoni, au rol catalizator şi regleaza echilibrul acido-bazic. Ele sunt prezente în organism într-o concentraţie mai mică sau mai mare; conform acestei concentraţii se împart în macroelemente(calciu, magneziu, potasiu, clor, sulf, fier, fosfor, sodiu) şi microelemente(zinc, crom, iod, fluor, mangan). Cele mai importante sunt:

  • Calciul şi fosforul se găsesc în schelet, dinţi şi sânge sub forma de fosfaţi sau carbonaţi. Lipsa lor din alimentaţia copiilor determină apariţia  rahitismului(întarzieri în creştere, apariţia dinţilor), la adulţi această carenţă duce la boala denumită osteomalacie. Alimente bogate în calciu şi fosfor sunt: laptele şi brânzeturile, gălbenuşul de ou, varza, conopida, cerealele integrale şi unele fructe.
  • Sodiul şi clorul sunt aduse în organism sub forma clorurii de sodiu(sarea de bucătărie). Pierderile importante de sodiu prin vărsaturi şi diaree pot pune viaţa în pericol. Se impune reducerea sodiului din alimentaţie când persoana respectiva are tendinţa de a-l reţine, aceasta ducând la reţinerea apei cu formarea edemelor.
  • Potasiul se găseşte în carne, peşte, lapte, legume, leguminoase uscate şi fructe. Echilibrul potasiului este foarte important: cand el creşte prea mult sau scade, poate duce la oprirea inimii şi moartea bolnavului.
  • Magneziul se găseşte în carne, viscere, lapte, ouă, în unele legume(cartofi, fasole), cereale nedecorticate. Are rol important în buna funcţionare a sistemului nervos şi în respiraţia celulară.
  • Fierul se gaseşte în alimente de origine animală: ficat, splină, inimă, galbenuş de ou, ca şi în alimente vegetale cum ar fi leguminoase uscate, cereale integrale, fructe uscate, legume verzi, spanac, salată. Lipsa fierului face ca hemoglobina să se formeze în cantitate insuficienta aparând anemia feriprivă. Deasemeni are rol important în respiraţia celulara şi la buna funcţionare a inimii.
  • Cuprul se găseşte în viscere(ficat, splină, creier, rinichi), leguminoase uscate, ciuperci, nuci, cafea, ceai verde. Are rol important în sănătatea vaselor de sânge.
  • Iodul se găseşte în peşte de mare, ouă, ceapă, usturoi, apă potabilă, alge marine comestibile. Lipsa iodului duce la mărirea glandei tiroide cu apariţia guşii şi a altor complicaţii.
  • Fluorul se gaseşte în ceai(verde, negru), lapte, galbenuş, carne, viscere, spanac, roşii, peşte de mare, mere, faina de grâu. Lipsa fluorului din alimentaţie duce la apariţia cariilor dentare.
  • Sulful se gaseste în alimente de origine animală ca: ouă, carne, ficat, rinichi şi drojdie de bere. În organism participă la formarea părului, unghiilor şi a pielii. De asemeni el participă la formarea unor aminoacizi esenţiali, de ex. metionina.
  • Zincul are rol important în întreţinerea celulelor, rol antiinfecţios şi în creşterea imunităţii.Are rol indispensabil în organism, prezenţa sa permiţând activarea unui numar mare de enzime, implicate în sinteza proteinelor ARN. Principalele alimente bogate in zinc sunt cele de origine animală(carne, peşte, produse lactate, ouă, dar şi legumele uscate şi unele fructe(uscate).
  • Autor: Victory Gladys

"Sănătatea este adevărata bogăție, nu bucățile de aur și argint!” - Mahatma Gandhi

Dragi Cititori

Materialele postate în acest site sunt protejate prin drepturile de autor.

În prezent, în România, dreptul de autor este reglementat prin Legea nr. 8 din 1996  privind dreptul de autor și drepturile conexe, modificată și completată.

Notă: Materialele expuse pe site (cu sursele aferente), reprezintă punctul nostru de vedere. Prin expunerea acestora nu dorim să incităm la ură sau discriminare. Invităm ca fiecare cititor să își utilizeze propria percepție, intuiție și discernământ.

Vă mulțumim, vă dorim o survolare  plăcută a articolelor postate pe site!

Colectivul de redacție.

ATENȚIE, CONCENTRAȚIA DE CO2 DE SUB MASCĂ ESTE LETALĂ!

masca

Toți trebuie să știe, să se informeze. 

Pentru cei multi și prosti, cât și pentru cei care manipulează și dezinformează. Concentrația de CO2 sub masca obligatorie. 

Când masca devine un instrument prin care te otrăvești încet și sigur. Gandiți-vă că stați cu masca câteva ore pe zi, la birou, în magazine sau eventual la școală. Zile , săptămâni sau luni întregi. Chiar sunteți spălați pe creier sa înțelegeți că e otrava?

Chiar sunteți atât de indoctrinati să credeți ce va spun mincinoșii de politicieni și presa plătită de criminalii ăștia? Chiar nu mai aveți deloc propria gândire și propria părere?

  • Autor: Victory Gladys

Să fim sănătoși fără aditivi toxici!

aditivi alimentari nocivi
  • Sursa: Spitalul Universitar Düsseldorf/Germania / Secția Pediatrie

Dragi cititori,

Am promis mai demult că vom publica lista aditivilor. Iată că acum avem această oportunitate. Vă rugăm să o parcurgeți cu atenție și să evitați categoric aditivii cangerigeni în special pentru copii, bătrâni  și persoanele care deja au diverse suferințe. Prevenția este mama înțelepciunii.  Alternative sunt hrana sănătoasă, să gătim personal,  să verificăm de zeci de ori ce mâncăm și ce bem! Succes!

Sursa: https://t.me/veritasadevarulnecenzurat

Sănătos fără rețetă

1 Aditivi inofensivi:

E100, E101, E103, E104, E105, E111, E121, E126, E130, E132, E140, E151, E152, E160, E161, E162, E170, E174, E175, E175, E180, E180, E180, E180, E120, E180, E160 03 , E236, E237, E233, E260, E261, E263, E270, E280, E281, E282, E290, E300, E301, E303, E305, E306, E307, E308, E307, E308, E323, E323, E233, E233, E233, E233, E233, E303, E303, E305, E306 E3 33, E334, E335, E336, E337, E382, E400, E401, E402, E403, E404, E405, E406, E408, E410, E411, E413, E414, E420, E420, E424, E424, E424, E424, E424, E424 3, E4 74, E475, E480

  • Autor: Colectivul de redacție

Destinații fascinante în România

Tara Luanei Buzau

Dragi cititori, România a fost, este și va fi fascinantă! Chiar dacă se face tot posibilul să fie minimalizată, ridiculizată, să i se fure cât mai mult și să i se îndese pe gât non valorile occidentale cum ar fi culturile sataniste și LGBT, cât și alte aberații care nu au nimic de a face cu tradițiile, cultura, obiceiurile, cântecele, folclorul românesc în general, România va rămâne mereu țara noastră, unde am văzut lumina zilei, cel mai minunat loc pentru românii de pretutindeni. Spiritualitatea profundă, unică, a acestor locuri binecuvântate este ZESTREA care nu POATE fi luată de NIMENI, NICIODATĂ!

  • Autor: Colectivul de redacție

Copyright © 2023 Oglinda Vietii. Toate drepturile rezervate.
Save
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Read more
Functional
Cookies functional
Sesiune
Vizita
Accept
Decline